tirsdag den 29. juli 2014

Om at bo i lejlighed med små BØRN

Jeg tænker ofte på, hvad det vil sige at bo i lejlighed med børn sammenlignet med at bo i hus med dertil hørende have. Vi bor selv i den dejligste lejlighed i Aalborg. Her bor vi os tre på 100kvm og vi har en lille terrasse/altan på ca 15kvm. Vi bor til leje ved Nørresundby Boligselskab og var så heldige, at flytte ind i et nybyggeri for snart tre år siden og det er noget helt specielt.
Her ser I en plantegning over vores lejlighed.

I hverdagen og den kolde halvdel (nærmere 3/4) af året tænker vi ikke så meget over, at vi ikke har en have, men det har vi godt nok gjort denne sommer. Jeg har sendt mange tanker efter et dejligt hus med en STOR have med plads til badebassin, sandkasse, legehus, solseng, grill, havebord og hvad der ellers hører til

Ønsker til en have!

Men at leve som familie i hjertet af Aalborg i en lejlighed er ligesom et valg vi har truffet. Vi valgte at få Olivia, da vi begge var studerende og det viste sig at være FANTASTISK valg på mange områder. Vi har haft en enorm fleksibilitet i hverdagen og har kunnet være meget sammen med Olivia og os som familie generelt. Der har dog også været perioder, hvor det har været ekstra hårdt med eksamener og sygdom. Nu er studietiden forbi og både Peter og jeg starter på et fast og fuldtidsarbejde i august. Derfor er vores tankevirksomhed omkring fremtid - specielt mht bolig - også i spil for tiden. Vi snakker meget frem og tilbage om, hvad der vil være det rigtige valg for os. Jeg synes det er ret sjovt hvor meget min egen barndom og opvækst betyder og spiller ind, når vi taler bolig. Jeg er opvokset i Brønderslev, hvor jeg altid selv har cyklet til alt - både skole, fritidsinteresser og ikke mindst mine BEDSTEFORÆLDRE. Det har betydet meget for mig at have min familie tæt på mig og det kan jeg mærke, at det stadig væk gør. 
Derfor tror jeg, at det rigtige for mig (måske os alle tre) vil være, at flytte tilbage til Brønderslev - her bor både Peters og min familie og jeg forestiller mig at det må være GULD VÆRD for os.
MEN MEN MEN - JEG ELSKER AALBORG og synes Brønderslev er TAM!
8 GODE GRUNDE til hvorfor vi elsker Aalborg.

Enten er det bare gået tilbage for den by ellers har vi bare vænnet os til at færdes i en større by?
En anden ting, som spiller ind, er selvfølgelig hvilke muligheder vi har i forhold til bolig. Det er jo ingen hemmelighed, at grund og huspriser i Brønderslev er noget lavere end Aalborg og de mindre byer her omkring.

SHIT SHIT SHIT det bliver svært den dag vi skal tage det valg!


Men én ting er sikkert; jeg DRØMMER OM, at bygge et stort dejligt hus med en smuk og skøn have. Kender I annas_univers på instagram - Anna og hendes kæreste har bygget det SMUKKESTE hus i lækre omgivelser.


Her har I deres smukke byggeri og det vil Anna fortælle mere om her på bloggen som GÆSTEBLOGGER SNART!!!! 

2 kommentarer:

  1. Uha, spændende hvad det ender med! Familie tæt på kan jeg godt se er vigtigt. Det er det også for mig. Men de bor heldigvis i Aalborg ligesom os :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der bliver lidt at tage stilling til indenfor de næste år☺️ Men spændende. Er I ikke vildt glade for at bo nær familie?

      Slet