onsdag den 15. januar 2014

Knudepude - DIY

Som nævnt tidligere så havde jeg selv lavet et par julegaver til to søde veninder sidste jul og jeg har lovet at flashe dem herinde. Jeg begav mig nemlig ud i, at lave knudepuder.


Et hyggeligt projekt, som mine aftener i december gik med og jeg vil dele mine erfaringer med jer.
Jeg blev faktisk overrasket over priserne på tubestrik og brugte derfor lidt tid på, at forsøge at finde det billigt - og det lykkedes mig. Desværre var jeg ikke tilfreds med kvaliteten og måtte derfor bide i det sure æble og spille en bedre kvalitet. Det er ikke umuligt at lave puderne i en dårlig kvalitetsstrik, men jeg synes man man se fyldet igennem og strikken er desuden meget eftergivende og det giver tydelige buler. Derfor mine anbefalinger: BRUG TUBISTRIK I GOD KVALITET (det dyre)
Her kan I se den dårlige kvalitet til venstre og den gode til højre. Disse blev mine to gaver.
Her er min egen pude, som også er lavet i den dårlige kvalitet. Måske I på billedet kan se hvad jeg mener, når jeg skriver at man kan se fyldet igennem.

Jeg har kun valgt at en type flet, men der findes andre modeller.
MØNSTER
Jeg har fundet mønstret hos Stof & Stil. Her anbefaler de, at man bruger tubestrik i 6mm, men til den lille pude har jeg kun brugt 4mm - 4mm var selvfølgelig lidt mere tidskrævende at fylde, men det gik.
TUBESTRIK
God tubestrik kan købes her - og det er faktisk på tilbud nu (TYPISK!!!) og af samme årsag vil jeg ikke linke til den dårligere kvalitet, da de kommer ned i samme pris. Man skal regne med at bruge ca 7-8 m til hver pude. 44mm kan nøjes med mindre.
FYLD
Jeg har brugt pudefyld fra Ikea

En knudepude har kostet mig ca 200-250kr.





5 kommentarer:

  1. Mette Melchiorsen$15. januar 2014 kl. 10.07

    De er bare SÅ fine, søde!!!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mette :-)
      Jeg er faktisk også blevet ret tilfreds med resultatet. Har planer om, at lave en ny type, hvis der en dag bliver tid til det..

      Slet
  2. hej mette.
    SÅ fine, dem skal jeg lave asap.
    har set fine tubestrik på stof og stil. er det den tubestrik som man skal holde sig fra ?!?
    mvh lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.
      Jeg brugte stof&stil og det er super kvalitet, hvilket jeg går ud fra at det stadig er;-)
      Rigtig god arbejdslyst

      Slet
    2. Jeg har forresten selv gang i knudepuder af stof for tiden. Det er billigere og mindre tidskrævende. Jeg skal nok smide noget op på bloggen snarest

      Slet